טיפים לניקוי חצרות ומרפסות: כך תצחצחו אזורים חיצוניים בקלות ובמהירות

מרפסות של בניין נקיות

חצרות ומרפסות מאפשרות לנו לשבת בחוץ וליהנות מהאוויר הפתוח. האזורים האלו נעימים לשהייה גם בימים חמים, אך כדי ליהנות מהם, חשוב לשמור על ניקיונם. אם יש בביתכם חצר או מרפסת, ואתם נאבקים עם ניקויים – הטיפים הבאים יעזרו לכם במשימה. באמצעות מספר כלים וטכניקות תוכלו לבצע ניקוי מרפסת וכן ניקוי חצר באופן יסודי, וליהנות מאזורי ישיבה מבריקים, נקיים ואסתטיים במיוחד.

תוכן עניינים

לפני הכל: מתי כדאי לנקות את החצר והמרפסת?

במדינה הקטנה שלנו יש תהפוכות מזג אוויר במשך מספר חודשים בשנה; ישנם ימים שבהם יש גשם סוער במיוחד, ולאחר מכן יש שמש יוקדת, או אובך, שמביא עמו אבק רב. כדי שלא תטרחו לשווא, מומלץ לדעת מתי כדאי לנקות את החצר והמרפסת, וכאן תגלו את התשובה לכך.

  • בקרים: שעות הבוקר המוקדמות מהוות זמן נוח לניקוי, במיוחד בחודשים חמים. הטמפרטורה בדרך כלל קרירה יותר, ולעתים קרובות יש פחות רוח ואור שמש ישיר, מה שהופך את תהליך הניקוי לנוח יותר.
  • שעות אחר הצהריים המאוחרות או הערב המוקדמות: אם הבוקר הוא לא זמן נוח לניקוי עבורכם, שעות אחר הצהריים המאוחרות או הערב המוקדמות גם הן מהוות זמן טוב לניקיון. בשלב הזה ביום, השמש נמוכה יותר בשמיים, מה שמפחית את החשיפה הישירה והחום. בדרך כלל רצוי להימנע מניקוי כשהשמש בשיאה, מכיוון שזה יכול להיות מעייף ולא נוח.
  • ימי מזג אוויר נוח: בחרו ימים עם תנאי מזג אוויר נוחים לניקוי מרפסות וחצרות. חום קיצוני, קור או מזג אוויר סוער עשויים לא רק להפוך את המשימה למאתגרת יותר אלא גם משפיעים על יעילות הניקוי. בדקו את תחזית מזג האוויר כדי לבחון אם מזג האוויר עתיד להיות יציב בימים הבאים, ותכננו את הניקוי בהתאם. אם יש אובך או ממטרים כבדים באופק, מומלץ שלא לבצע ניקוי חצרות או ניקוי מרפסת.
  • סופי שבוע או ימים פנויים: בחרו ימים שבהם יש לכם מספיק זמן ואנרגיה להקדיש לניקיון. סופי שבוע או ימי חופש מהעבודה עדיפים עבור רוב האנשים, מכיוון שהם מאפשרים לבצע ניקיון יסודי בלי תחושת לחץ.

למה חשוב לשמור על ניקוי החצר ומהמרפסת?

ניקוי מרפסת וניקוי חצר חשובים כדי לשמור על אסתטיקה וניקיון. מלבד זאת, יש סיבות חשובות אחרות לכך שצריך לנקות את האזורים האלו:

בריאות והיגיינה: לכלוך, אבק, ואלרגנים אחרים שהצטברו יכולים להשפיע לרעה על איכות האוויר, במיוחד אם הם קרובים לכניסה לביתכם. ניקוי המרפסת והחצר מסייע בהפחתת האלרגנים הללו, ויוצר סביבה בריאה יותר עבורכם ועבור משפחתכם. בנוסף, הסרת מים עומדים וניקוי אזורים המועדים למזיקים מסייעים למזער את הסיכון להתפשטות חרקים וסכנות בריאותיות פוטנציאליות שהם מביאים עמם – במיוחד יתושים.

בטיחות: שמירה על ניקיון המרפסת והחצר האחורית יכולה לסייע במניעת תאונות ופציעות. הסרה קבועה של פסולת, ענפים שנפלו או אזורים מחליקים, כמו אזוב, מפחיתה את הסיכון להחלקות, מעידות ונפילות. פינוי שבילים והבטחת ראות טובה יכולים גם למנוע סכנות פוטנציאליות.

שמירה על תחזוקה לאריכות ימים: ניקוי ותחזוקה שוטפים של המרפסת והחצר האחורית מאריכים את חיי המשטחים החיצוניים, הרהיטים והאביזרים שנמצאים באזורים האלו. לדוגמה, הסרת לכלוך מדק עץ או מרפסות בטון מסייעת במניעת בלייה ושחיקה ומאריכה את תוחלת החיים שלהם. ניקיון גם מאפשר לך לזהות ולטפל בכל תיקון קל או צרכי תחזוקה מיידית לפני שהם מסלימים לבעיות משמעותיות יותר.

איך לשטוף את המרפסת?

כדי לשטוף את המרפסת ביסודיות, מומלץ לבצע את השלבים הבאים:

  • הכינו את השטח: הסירו רהיטים, עציצים או פריטים אחרים מהמרפסת. טאטאו לכלוך, עלים ופסולת אחרת באמצעות מטאטא.
  • הרטיבו את המרפסת: השתמשו בצינור גינה או בדלי מים כדי להרטיב את כל משטח המרפסת, מה שעוזר לשחרר לכלוך.
  • מרחו תמיסת ניקוי: בהתאם למשטח שממנו עשויה המרפסת שלכם, מרחו תמיסת ניקוי מתאימה. עבור ניקוי כללי, הכינו תערובת של חומר ניקוי עדין ומים. יש למרוח את התמיסה באופן שווה על פני המרפסת באמצעות מגב או מברשת זיפים רכה.
  • שפשפו היטב את המשטח: אם יש במרפסת כתמים או לכלוך עיקשים, השתמשו במברשת קרצוף או במכונת שטיפה עם חיבור לראש קרצוף. שפשפו את המשטח בתנועות קדימה ואחורה, תוך שימת לב לאזורים מוכתמים. עבור מרפסות גדולות, מכונת שטיפה יכולה לעזור לחסוך זמן ומאמץ.
  • שטפו היטב: לאחר שקרצפתם את המרפסת, שטפו את תמיסת הניקוי באמצעות צינור גינה או דלי מים נקיים. הקפד להסיר את כל שאריות חומר הניקוי או חומר הניקוי מהמשטח.
  • יבשו את המרפסת: אפשרו למרפסת להתייבש באוויר או השתמשו במגב או במגב כדי להסיר עודפי מים. אם אתה משתמש במכונת שטיפה לרצפה, ייתכן שיש לה תכונת שאיבה שיכולה לעזור להסיר עודפי מים.
  • החליפו רהיטים ותפאורה: לאחר שהמרפסת יבשה, החזר את כל הרהיטים או פריטי העיצוב שהסרת קודם לכן.

ניקוי חלונות של מרפסות

כדי לנקות חלונות גדולים שסמוכים למרפסות, יש לבצע את השלבים הבאים:

  • התחילו עם המסגרת והמסילות: נגבו את מסגרת החלון והמסילות באמצעות מטלית לחה או ספוג. הסירו כל לכלוך או פסולת שאולי הצטברו שם כדי להקל על המשך הניקוי.
  • רססו ונגבו: רססו את חומר ניקוי החלונות על משטח הזכוכית כולו. החל מלמעלה, השתמשו בספוג או בד כדי לנגב את הזכוכית בתנועות אנכיות ואופקיות. הקפידו על כיסוי יסודי.
  • טכניקת המגב: קחו מגב והתחילו לנגב מהפינה העליונה של החלון. משכו את המגב על פני החלון בתנועה ישרה כלפי מטה. לאחר כל מעבר, נגבו את להב המגב במגבת או מטלית נקייה כדי להסיר עודפי לחות.
  • יבשו והבריקו: לאחר שניקיתם את כל החלון עם נוזל ניקוי, השתמשו במטלית יבשה ונקייה כדי לייבש ולהבריק את הזכוכית. זה עוזר להסיר פסים ומשאיר את החלונות נקיים במיוחד.
  • בדקו אם יש כתמים שנשארו מאחור: בדקו את החלון כדי לבדוק אם יש כתמים או פסים שהוחמצו. במידת הצורך, חזרו על תהליך הניקוי באותם אזורים.
  • נקו מסגרות ואדני חלונות: לבסוף, נגבו את מסגרות החלונות ואדני החלונות עם מטלית נקייה ולחה כדי להסיר שאריות של חומר ניקוי או לכלוך.

ומה עם החצר?

ניקוי חצר גם הוא חשוב כדי לשמור על החצר לא רק נקייה, אלא גם בריאה ואסתטית. חשוב להקפיד על ניקוי קבוע של חצרות במהלך השנה, וניתן להשתמש במטאטא איכותי לצורך כך.

 עברו עם המטאטא על כל חלקי הדשא, גרפו עלים ולכלוך, ולאחר מכן התחילו בניקוי של משטחים שונים שיש לכם בחצר: עיטורי בטון, אבני מדרך, וכל משטח אחר דורשים ניקוי יסודי בפרקי זמן מסוימים בשנה.

כיצד לנקות חצרות ומרפסות באופן יסודי?

ניקוי של מרפסות דורש לא מעט שלבים, כפי שכבר ראינו. במקום לבצע ניקוי ידני, שעלול לקחת שעות ארוכות, יש לכם חלופה מהירה במיוחד, שתקל עליכם ותאפשר ניקוי מיטבי של מרפסות וחלונות: מכונת שטיפה. המכונות שטיפה מיועדות לביצוע ניקוי בסיסי וגם ניקוי יסודי, כך שהן יכולות להסיר כתמים עיקשים במיוחד, שלא ניתן להסיר באופן ידני.

מכונות שטיפה מקצועיות ואיכותיות כוללות ראשי ניקוי שונים, כולל ראשי ריסוס, שמאפשרים להגיע לאזורים שקשה להגיע אליהם בדרך כלל. עם מכונת שטיפה, ניתן לנקות ביסודיות משטחים שונים, בלי שימוש בכימיקלים. המכונות האלו עובדות על לחץ מים, או ניקוי בקיטור, ומותירות מאחוריהן משטחים נקיים ומבריקים. מכונת שטיפה תסייע לכם לנקות משטחים גדולים תוך זמן קצר, כך שתוכלו לשבת בחצר שלכם וליהנות מהמראה המצוחצח שלה במהירות.

מכונות שטיפה מקצועיות זה דיל777

אם אתם מעוניינים לשכור, או לרכוש, מכונות שטיפה מקצועיות – דיל777 הוא המקום עבורכם. החברה הוותיקה מעניקה שירות מקצועי בתחום אביזרי הניקוי, עם קטלוג של מיטב מכונות השטיפה בשוק כיום. המכונות שטיפה החדשניות מאפשרות לבצע ניקוי יסודי של מגוון משטחים, לרבות חצרות ומרפסות, עם שירות אדיב ומותאם אישית.

דיל777, שיווק מוצרי ניקיון ומכונות שטיפה, מספקת אחריות על מוצריה למשך שנתיים, עם שירות כולל החלפת חלקים עד בית הלקוח. המכונות המקצועיות מתאימות למגזר הפרטי, העסקי והמוסדי כאחד, עם ביצועים מהירים ביעילות מיטבית.

ניקוי מרפסת או ניקוי חצר כבר לא צריך לגזול שעות. עם מכונת שטיפה מקצועית שמותאמת לאזורים האלו בביתכם, תוכלו להבריק כל אזור במהירות. באתר של דיל777 תוכלו למצוא מבחר מכונות שטיפה ביתיות ומקצועיות, חומרי ניקוי ואביזרי ניקוי מקצועיים עבור כל מטרה. הצוות המיומן זמין לכם בכל עת, וניתן ליצור קשר עם החברה עבור ייעוץ ושירות מותאם אישית לכל מטרה.

ניקיון לאחר הצפה

ניקיון אחרי הצפה

ניקיון לאחר הצפה איננו דבר פשוט. הבית או בית העסק שלכם הוצף? מחפשים את הדרך היעילה ביותר להתמודד עם נזקי ההצפה? תוהים כיצד מנקים לאחר

קרא עוד »
מכשיר שטיפה תעשייתי באולם אירועים

ניקוי אולמות אירועים

במדינה הקטנה שלנו נערכות חתונות רבות במהלך השנה, ויש תקופות עמוסות במיוחד באולמות אירועים הודות לשמחות האלה. כמו בכל נכס אחר שמיועד לאירועים, חשוב להקפיד

קרא עוד »

צור קשר

להתאמה מקצועית למכונת השטיפה המתאימה למרחב שלך השאר פרטים ונציגינו יחזרו אלייך בהקדם

הפריט נוסף לעגלה בהצלחה!

דילוג לתוכן