איך מנקים רצפת שיש

איך לנקות רצפת שיש

רצפות שיש הפכו לפופולריות במיוחד בשנים האחרונות; ריצוף מהסוג הזה הוא בעל מראה נקי ומבריק, המרצפות עמידות בפני שריטות, מחירן נמוך יותר לעומת סוגי ריצוף אחרים, והן מגיעות במגוון מידות ועיצובים. כדי ליהנות מריצוף שיש נקי ללא שריטות, חשוב לדעת כיצד לנקות מרצפות מהסוג הזה, והמדריך הבא ילמד אתכם את כל מה שצריך לדעת על ניקוי רצפת שיש.

ניקוי רצפה משיש: מתי ועם מה לנקות?

חומרי ניקוי לרצפת שיש

רצפת שיש היא רצפה מחומר טבעי, ולמרות שהיא נחשבת לעמידה יחסית, אין זה אומר שניתן לנקות אותה עם כל חומר ניקוי. אם צריך לבצע ניקוי רצפת שיש חשוב להימנע משימוש בחומרים חומציים, אפילו חומרים עדינים – כמו חומץ ביתי. חומציות מוגברת גורמת לנזקים לרצפת שיש שניתן לתקן רק באופן מקצועי. מלבד זאת, כדאי לא להשתמש באקונומיקה, מסירי שומנים וסודה קאוסטית על ריצוף שיש מפני שהם עלולים להרוס את המרצפות.

בנוסף, מומלץ לא להשתמש בנוזלים רבים מדי כדי לנקות רצפת שיש. רצפת שיש סופגת נוזלים, ולכן יש להיזהר בניקוי עם מים רבים. כדי למנוע נזקים, מומלץ להשתמש בפוליש או סילר שמיועד לרצפות שיש אחת לתקופה.

איך מנקים רצפת שיש כך שלא תפגע?

כדי לנקות רצפת שיש באופן יעיל ובלי לגרום לנזקים, זה מה שעליכם לעשות:

  • וודאו שיש על הרצפה שכבת מגן – כאמור, מומלץ להשתמש בסילר או פוליש כדי להגן על רצפת שיש. אם אין על הרצפה שכבת מגן, מומלץ למגן אותה, או להשתמש בחומרי ניקוי שמיועדים לרצפת שיש ללא שכבת מגן.
  • מהלו חומרי ניקוי במים פושרים – מים חמים עלולים להזיק לרצפת שיש ולהותיר עליה כתמים. כדי להימנע מכך, יש להשתמש במים פושרים/חמימים כדי לנקות רצפת שיש. עליכם להשתמש בחומר ניקוי שמיועד לרצפת השיש שיש בביתכם, ולמהול את החומר לפי ההוראות על האריזה.
  • נקו את הרצפה עם מטלית עדינה – כאמור, מים על רצפת שיש עלולים להותיר כתמים לאורך זמן. כדי למנוע זאת, מומלץ לטבול מטלית נקייה ועדינה בתוך נוזל הניקוי שהכנתם. סחטו את המטלית היטב ועברו על הריצוף בביתכם כדי לנקות אותו באופן יסודי. לאחר מכן, מומלץ לנגב את הרצפה עם מטלית נקייה ויבשה כדי לנקות שאריות נוזלים וחומר ניקוי, וכדי למנוע כתמים.
ניקוי לפני ראש השנה

ניקוי כתמים ושאריות שומן מריצוף שיש

באופן טבעי דברים נוטים להישפך על רצפות שיש, כמו על כל רצפה אחרת. למרות שזה מפתה לשלוף מסיר שומנים או חומר ניקוי אגרסיבי, מומלץ לא לעשות זאת. במקום זאת, ספגו את כתם השמן עם מטלית נייר או מטלית רב פעמית נקייה. עשו זאת ברגע שנשפך משהו שומני על הרצפה כדי למנוע הכתמה.

לאחר מכן, מהלו מספר טיפות של נוזל ניקוי כלים במים פושרים, וערבבו היטב. טבלו מטלית נייר/מטלית בד רכה ונקייה בנוזל הניקוי שהכנתם ונקו את הכתם בתנועות מעגליות. נגבו עם מטלית טבולה במים חמימים וסיימו עם ניגוב יבש באמצעות מטלית נייר יבשה.

ניקוי שיש לאחר שיפוץ ובניה

ניקוי רצפת שיש לאחר שיפוץ ובנייה הוא לא ניקוי רגיל. לאחר בנייה או שיפוץ נשארים על הריצוף חלקיקי חומר שונים, לרבות מריחות בטון, מלט, צבע, ועוד. כדי להיפטר מהכתמים האלו חשוב להשתמש בציוד מקצועי בלבד, ולא בחומרי ניקוי קונבנציונליים.

מכונת פוליש לשיש תעשה את העבודה באופן יסודי, ובאופן גורף יש המלצה לבצע ניקוי רצפות לאחר שיפוץ עם מכונות מהסוג הזה. תפקידה של מכונת פוליש הוא להיפטר מלכלוך וכתמים על ידי הפעלת לחץ מים או אדים על אזורי הניקוי.

יש מכונות פוליש מסוגים שונים ועם ראשים שונים, אשר מתאימים לסוגי ריצוף שונים. מכונת פוליש עבור שיש תכלול ראש ניקוי עדין אשר מנקה ביסודיות את הרצפה, ועושה זאת בלי לשרוט או להזיק לה. רצפת שיש היא רצפה עמידה, אך היא “מפונקת” בכל הנוגע לניקוי, ולכן מומלץ להשתמש במכונת פוליש/ראש פוליש ייעודי בלבד.

אם אתם מחפשים מכונת פוליש לניקוי רצפה או חידוש רצפה, דיל777 כאן עבורכם. אנו משווקים ומשכירים מכונות קרצוף מקצועיות ללקוחות פרטיים ועסקים, ואצלנו תוכלו לבחור את המכונה שמתאימה לרצפה שלכם בדיוק. המכונות קלות לתפעול, ומלבד ניקוי יסודי של כתמים חדשים וישנים מרצפה, הן גם מבריקות ומחדשות את המראה של אריחי שיש. בין שאתם עומדים בפני שיפוץ או מנסים להחזיר את הברק לרצפת שיש, מכונת פוליש מבית דיל777 תעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר.

לסיום

רצפת שיש נראית נפלא, מחזיקה מעמד לאורך זמן ומגיעה במגוון עיצובים. למרות היותה עמידה, המראה של רצפת שיש הוא עדין, ויש לקחת את זה בחשבון בעת ניקוי הרצפה. תחזוקה קבועה של הרצפה באמצעות חומרי ניקוי ייעודיים וחומרי גימור עבור שיש תאפשר לכם לשמור על הרצפה לאורך זמן. בשגרת התחזוקה הקבועה מומלץ לשלב גם ניקוי בפוליש אחת לכמה חודשים, או לאחר שיפוץ, ובדיל777, שיווק מוצרי ניקיון, תוכלו למצוא מכונות שטיפה איכותיות שיעניקו לריצוף שלכם מראה מחודש ללא מאמץ.

ניקיון לאחר הצפה

ניקיון אחרי הצפה

ניקיון לאחר הצפה איננו דבר פשוט. הבית או בית העסק שלכם הוצף? מחפשים את הדרך היעילה ביותר להתמודד עם נזקי ההצפה? תוהים כיצד מנקים לאחר

קרא עוד »
מכשיר שטיפה תעשייתי באולם אירועים

ניקוי אולמות אירועים

במדינה הקטנה שלנו נערכות חתונות רבות במהלך השנה, ויש תקופות עמוסות במיוחד באולמות אירועים הודות לשמחות האלה. כמו בכל נכס אחר שמיועד לאירועים, חשוב להקפיד

קרא עוד »

צור קשר

להתאמה מקצועית למכונת השטיפה המתאימה למרחב שלך השאר פרטים ונציגינו יחזרו אלייך בהקדם

הפריט נוסף לעגלה בהצלחה!

דילוג לתוכן