איך לנקות סמרטוט רצפה?

איך לנקות סמרטוט רצפה

הרצפה היא החלק הגדול ביותר בכל חלל שצריך לנקות; אין ספק שהרצפה עוברת הרבה במהלך הימים, והניקיון שלה צריך להיות יסודי כדי להסיר את כל הלכלוך שמצטבר עליה. אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות סמרטוט רצפה, שמהווה את אחד מפריטי הניקוי הנפוצים ביותר בכל בית. הטיפים הבאים יעזרו לכם ללמוד איך לנקות סמרטוט רצפה ככה שהרצפה שלכם תבריק, ואתם תוכלו ליהנות מסביבה נקייה – עד הספונג’ה הבאה.

איך סוחטים סמרטוט רצפה כמו שצריך?

איך לנקות סחבה לרצפה

לכל אחד מאיתנו יש טכניקות משלו בכל הנוגע לניקוי הרצפה וניקוי סמרטוט הרצפה. אבל הרבה אנשים לא סוחטים את הסמרטוט כמו שצריך, ורק גורמים להחדרה של הלכלוך עמוק לסיבי הסמרטוט. אז, איך לנקות סמרטוט רצפה? הנה התשובות:

קודם כל, אתם צריכים להכין את הסמרטוט שאתם רוצים לנקות איתו את הרצפה. הסמרטוט הלבן הקלאסי וכן סמרטוט מיקרופייבר יעשו את העבודה כמו שצריך, והבחירה היא בידיכם. לאחר שבחרתם סמרטוט (מכובס ונקי), מלאו דלי במים עם חומר ניקוי, לפי ההוראות על האריזה.

הכניסו את הסמרטוט לדלי וטבלו אותו במים עם חומר הניקוי, עד שהוא ספוג בנוזלים. לאחר מכן, הוציאו הסמרטוט מהדלי, והחזיקו אותו מעלה. סחטו את הסמרטוט לתוך הדלי באופן הבא: החזיקו אותו בשתי הקצוות, עם שתי הידיים, וסחטו את הנוזלים על ידי סיבוב הקצוות בשני כיוונים שונים – עם כיוון השעון ונגד כיוון השעון. התקדמו ככה לאורך כל הסמרטוט, עד שתגיעו למרכזו. סחטו את הסמרטוט עד שעודפי המים יצאו ממנו, והוא לא יהיה ספוג, אלא רטוב.

לאחר מכן, הלבישו את הסמרטוט על מקל לניגוב רצפות, ונקו את האזורים שדורשים ניקוי. כאשר הסמרטוט כבר לא יהיה לח, החזירו אותו לדלי עם המים וחומרי הניקוי וחזרו על הפעולה של ההספגה והסחיטה, והמשיכו בניקוי.

לאחר שתסיימו לנקות את הרצפה, מומלץ לרוקן את הדלי מהמים המלוכלכים ולמלא אותו במים נקיים ומעט חומר ניקוי, או במים בלבד. נקו את הסמרטוט בתוך הדלי כדי להוציא את הלכלוך ממנו, וסחטו אותו היטב.

תלו את הסמרטוט לייבוש, ולאחר יבוש יסודי – מומלץ לכבס את הסמרטוט כדי שיהיה נקי לגמרי.

החליפו את הסמרטוט שלכם לעתים קרובות

עכשיו שאתם יודעים איך לנקות סמרטוטים כמו שצריך, חשוב לדעת גם מתי לזרוק אותם. כאשר סמרטוט רצפה נקרע, משנה צבע ואינו סופג מים כמו שצריך, הגיע הזמן שיפרוש מתפקידו. פעמים רבות אנשים זורקים את סמרטוטי הרצפה שלהם רק כאשר הם מדיפים ריח לא נעים, ומומלץ לא לחכות לרגע הזה. ריחות לא נעימים מהסמרטוט מעידים על התפתחות של חיידקים ולכלוך, וניקוי עם סמרטוטים כאלה רק יעביר חיידקים ולכלוך ממקום למקום.

ניקוי רצפה יסודי: עם סמרטוטים?

ניקוי רצפה באמצעות סמרטוטים אמנם עוזר לנקות את השטח העליון שלהם, אבל בכל הנוגע ללכלוך שחודר לעומק הריצוף – סמרטוט רצפה פשוט לא יעשה את העבודה. כתמים שונים נוצרים על הרצפה לאורך הזמן, והם שוקעים לחלקים שסמרטוט רצפה לא מגיע אליהם.

ניקוי יסודי של רצפה, וגם חידוש הגוון שלה, אפשריים עם מכשור שמפעיל לחץ מים ו/או לחץ אדים על הרצפה, בצירוף חומרי ניקוי. מכונת שטיפה לרצפות מאפשרת לנקות משטחי רצפה גדולים בקלות, במהירות ויסודיות – בלי צורך בסחיטה או במאמץ מיוחד. ניקוי באמצעות המכונה הזו, אחת לתקופה, מאפשר להבריק אותה ביסודיות ולהיפטר מכתמים ולכלוך עיקש. לאחר מכן, ניתן לתחזק את המצב עם ניקוי באמצעות סמרטוט רצפה, וחומרי ניקוי שמתאימים לסוג הרצפה שלכם – רק תזכרו לנקות את סמרטוט הרצפה כמו שצריך.

ניקיון לאחר הצפה

ניקיון אחרי הצפה

ניקיון לאחר הצפה איננו דבר פשוט. הבית או בית העסק שלכם הוצף? מחפשים את הדרך היעילה ביותר להתמודד עם נזקי ההצפה? תוהים כיצד מנקים לאחר

קרא עוד »
מכשיר שטיפה תעשייתי באולם אירועים

ניקוי אולמות אירועים

במדינה הקטנה שלנו נערכות חתונות רבות במהלך השנה, ויש תקופות עמוסות במיוחד באולמות אירועים הודות לשמחות האלה. כמו בכל נכס אחר שמיועד לאירועים, חשוב להקפיד

קרא עוד »

צור קשר

להתאמה מקצועית למכונת השטיפה המתאימה למרחב שלך השאר פרטים ונציגינו יחזרו אלייך בהקדם

הפריט נוסף לעגלה בהצלחה!

דילוג לתוכן