אחריות ועד הבית

אחריות ועד הבית

חיים במשותף הם אינם רק מנת חלקם של החיים בקיבוץ או במושב שיתופי. למעשה, כל דיירי הבניינים חולקים שטחים משותפים ומתנהלים במשותף בתחומי חיים רבים. על מנת לנהל את תחזוקת הבניין המשותף, ניקיונו, גביית תשלומים, שמירה על התנהלות מכבדת ונעימה יש צורך בבחירת נציגי ועד בית לתפקיד. תפקידם של נציגי ועד הבית כולל שמירה על התנהלות משותפת תקינה ודאגה לביצוען של המטלות והתיקונים השונים הנדרשים בשטח הבניין.

מכונת שטיפה יד 2 משומשת

ועד הבית: הגדרת תפקיד ותחומי אחריות

חוק המקרקעין מגדיר את התפקידים השונים המוטלים על מי שמתנדב לתפקד כחבר בוועד הבית בבניין משותף. החל מעיסוק בגביית תשלומים חודשיים, דאגה לניקיון, תחזוקה, תיקון וטיפוח בשטח הבניין, טיפול במטרדים מסוגים שונים וכלה בדוחות וטיפול במתנגדי תשלום. התפקיד הוא ללא ספק תפקיד מאתגר, במיוחד לאור העובדה שעליו להיעשות בהתנדבות מוחלטת, ללא תשלום. ביכולתו של ועד הבית לחולל פלאים ולתרום לאין שיעור לחזות הבניין, טיפוחו ומראהו הטוב. יחד עם זאת, ועד שלא מתפקד כראוי, עלול לפגוע בתחזוקת הבניין ורווחת הדיירים החיים בו.

איך נבחרים נציגי ועד הבית?

נציגי ועד הבית נבחרים על ידי דיירי הבניין במסגרת אסיפת דיירים. המתמודדים שנבחרו ברוב קולות יתמנו לתפקיד. על ועד הבית למנות בסך הכל חמישה נציגים לכל היותר, הועד הנבחר יתפקד למשך שנה שלמה, עד שיתקיימו בחירות נוספות באסיפת דיירים שנה לאחר מכן.

במקרים מסוימים מומלץ להשתמש בחומרי ניקוי עם כימיקלים כדי לחטא ולנקות אזורים שונים בצורה יסודית ואיכותית. למרבה השמחה, קיימים כיום חומרי ניקוי כימיים איכותיים, אשר מכילים פחות כימיקלים לעומת העבר. מוצרי ניקוי מהסוג הזה מאפשרים לבצע ניקוי יסודי, בלי לשלם מחיר סביבתי, ובלי לגרום לנזקים לעוברים והשבים.

איך לנקות בנייני משרדים

תשלום ועד הבית

על התשלום לוועד הבית לכסות את ההוצאות השוטפות הנדרשות בשטחים המשותפים בבניין. חשבונות, ביטוחים, ניקיון ואחזקה, העסקת עובדים ורכישות שונות אשר נחשבים לתחומים הנפוצים המצריכים תשלומים מכלל הדיירים בבניין. יחד עם זאת, הוצאות חריגות גם הן עניין שבשגרה בבניינים רבים, שיפוצים, תיקוני צנרת, סדקים, עבודות חשמל הם הוצאות המכוסות מכיסם של הדיירים. תשלום דמי הוועד הם בגדר חובה חוקית עבור כל הדיירים ממנה אין פטורים. אי תשלום ועד יגרור תביעות משפטיות.

תשלום ועד הבית

בניין נקי ומטופח הוא ללא ספק הדבר הראשון ממנו מתרשמים דיירי הבניין ואורחיהם. גם אם הותקנו בשטח הבניין שנדלירים מפוארים, מסכים דקים, וילונות אלגנטיים ושטיחים מפנקים, במידה ואשפה מפוזרת בכניסה אל הבניין, הגינה מלאה בעשבייה או שהפח עולה על גדותיו, נקבל באופן מיידי רושם שלילי על החלל בו אנו נמצאים. נבחרי ועד הבית נדרשים רבות לעסוק בתחום הניקיון בשטח הבניין. החל מתלונות דיירים, בחינת עבודת המנקים או חברת הניקיון הפועלת בבניין וחידוד כללי הניקיון בפני כלל הדיירים בבניין.

בשנים האחרונות, נפוץ במיוחד השימוש במכונות שטיפה תעשייתיות בשטחי הבניין המשותפים. מכונות שטיפה הן אמצעי יעיל ועוצמתי לוודא שהשטחים המשותפים נשארים נקיים, היגייניים ומבריקים. מראה הבניין אינו תלוי עוד באדם המבצע את העבודה, בכוחות העומדים לרשותו ביום עבודה נתון או בניסיונו בתפקיד. בהפעלה פשוטה, מהירה ויעילה של מכונת שטיפה עם מוצרי ניקיון עוצמתיים המותאמים אליה, ניתן לוודא שהבניין נותר נקי ומבריק. 

בניינים רבים החליטו לרכוש מכונת שטיפה שתעמוד לרשות הבניין ולרשות המנקים האמונים על תחזוקתו באופן שוטף. בהחלטה זו מבטיחים ועדים רבים סטנדרט ניקיון ללא פשרות המבטיח מראה מבריק ובניין מטופח.

דיל 777: כל מה שצריך לניקיון הבניין במקום אחד

בדומה לרכישות משותפות רבות אותן מבצע ועד הבית עבור כלל דיירי הבניין, רכישת מכונת שטיפה היא רכישה חיונית העונה על צורכי כלל הדיירים – ניקיון עוצמתי ויסודי ומראה בניין מטופח. חברת דיל 777 מציעה מוצרי ניקיון רבים ומגוונים שיקלו על מלאכת ניקיון הבניין והשטחים המשותפים. תוכלו לרכוש במקום מכונות שטיפה שונות שהופכות את פעולות הטאטוא, קרצוף, הברקה ושטיפה לפשוטות ומהירות והכל בלחיצת כפתור. מוצרי ניקיון מגוונים המשמשים לחיטוי, הסרת שומנים והברקה והכל במקום אחד.

אחריות ועד הבית - מילים אחרונות

אחריות ועד הבית בבניין משותף היא ללא ספק רחבה, דרשנית ומצריכה זמן והשקעת משאבים. ישנם תחומי אחריות שונים במסגרת התפקיד שניתנים לביצוע קל ונוח יותר. בדומה לשיטות גבייה חדישות שמקלות על תפקוד הוועד וחוסכות כאבי ראש מיותרים, ניתן לחסוך זמן ומשאבים גם בניקיון השוטף של הבניין! אין עוד צורך להתפשר על מנקה בינוני או להסכים לשטיפה ידנית סבירה – מכונות שטיפה לתוצאות מבריקות, מוצרי ניקיון לשימוש יומיומי ולניקיון עוצמתי מחכים לכם בדיל 777, שיווק חומרי ניקוי בסיטונאות  אז למה אתם מחכים?!

ניקיון לאחר הצפה

ניקיון אחרי הצפה

ניקיון לאחר הצפה איננו דבר פשוט. הבית או בית העסק שלכם הוצף? מחפשים את הדרך היעילה ביותר להתמודד עם נזקי ההצפה? תוהים כיצד מנקים לאחר

קרא עוד »
מכשיר שטיפה תעשייתי באולם אירועים

ניקוי אולמות אירועים

במדינה הקטנה שלנו נערכות חתונות רבות במהלך השנה, ויש תקופות עמוסות במיוחד באולמות אירועים הודות לשמחות האלה. כמו בכל נכס אחר שמיועד לאירועים, חשוב להקפיד

קרא עוד »

צור קשר

להתאמה מקצועית למכונת השטיפה המתאימה למרחב שלך השאר פרטים ונציגינו יחזרו אלייך בהקדם

הפריט נוסף לעגלה בהצלחה!

דילוג לתוכן